3 Mart 2012 Cumartesi

1 ocak hangi burç

1 ocak hangi burç ? Bu soruyu sorduğuna göre 1 ocakta doğdun. burçlar aylara göre değişir. seni ilgilendiren burç oğlaktır. Oğlak burcu 22 aralık ile 20 ocak arasını kapsar. sorunun cevabı

1 ocak = oğlak burcu dur.














On yedi yaşındaydım. O zamanlar da küçük odada
kalıyordum.

Adım atacak fazla yerim yoktu. Gelen gidenin görmemesi
gereken külüstür eşyalar, emekliye ayrıldıktan sonra hep bu
odaya konurdu. Ta doğduğum evden kalma, oymalı ahşap
bir yatağım vardı. Sonra ailenin daha iyi günlerinde alınmış,
abartılı bir şifoniyer. Babamın üstüne titrediği siyah−beyaz
televizyonu da zamanında aslanlar gibi taşımış, diğer
raflarında annemin gümüş tepsilerini ve yirmi iki ciltlik Ana
Britannica setini ağırlamış, şimdi benim ıvır zıvırımla tıka
basa dolu bir kitaplık. Hemen yanlarında, çoktan dağılmış
bir fiskos takımının yaşayan son üyesi, hüzünlü bir koltuk.
Bir de yıllarca salonda caka sattıktan sonra demode olup
basamakları hızla inen, fıstık yeşili perdeler.

Hepsi de, ailenin çoğunu hatırlamadığım çağlarından izler
taşıyordu. Farklı zamanların, farklı umutların ve farklı
takıntıların evimize taşıdığı bu eşyalar, odada gün boyu
süren loşluk içinde sanki birbirleriyle konuşur, küçük
tarihimizin parçalarını tamamlamaya çalışırlardı. Freddie
Mercury, duvardaki posterinden onlara üzgün üzgün
bakardı. Bense yanlarında varlığımdan çok daha eski bir
şeylere, parlak ibrişimlerle bağlı hissederdim kendimi.

Mutlu olduğum yer, bu odaydı. Sorsanız kızlardan hiçbiri
benim için "İçine kapanık" ya da "bunalım" demezdi.
Sokakta paten kayar, akşamüstleri bahçe duvarına oturup
çekirdek çitler, oğlanlarla kolasına voleybol oynardım. Her
anne babayı mutlu edecek kadar normaldim yani. Sadece
bazen, özellikle yalnız kaldığım zamanlarda, ruhumun
benden çok daha yaşlı olduğu hissine kapıldığım olurdu.
Eski eşyalara tuhaf anlamlar yükleyen birisi için, herhalde
bu da normal sayılırdı.


1 ocak hangi burç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder